Direktlänk till inlägg 22 juni 2012

Stigar

Av Hemligt - 22 juni 2012 09:14

Vilka stigar ska man behöva korsa för att komma fram, vilka hinder kommer längs stigar . 

Ensam vandrar på stigar med hinder som man klarat. 

Fortsätter ensam sökande på stigar i mörkret. 

Så länge man vandrar sökande finns ett litet ljus som brinner. 

Ljuset blir svagare och svagare , varge gång  jag blickar bakåt.

Alla de stigar som man vandrat där stora hål har kommit i vägen. 

Hur ska man orka kämpa vidare, hoppet håller sakta på att försvinna.

Så kommer det värme och ljus från så många håll.

Man fylls utav värmen lyckan och hoppet blir starkare.

Nu orkar man fort sätta vandra på stigar som sakta blir ljusare.

mörkret kommer alltid finnas kvar, och på minna om hur livet har varit.

Det ger en kraft som visar att man ska fortsätta kämpa.

 Hur mörkt allt än ser ut så kommer man alltid att finna ljuset. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hemligt - 29 juni 2012 15:35

Tårar vill vandra längs kinderna. Håller så mycket inom, ingen  kan komma nära. Vågar inte släppa taget om mig själv , fast att det skadar mig. Mår så dåligt över att inte våga. Känns som om att man är ensam hela tiden. Vad ska man göra för...

Av Hemligt - 25 juni 2012 10:45

@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; } Trodde alltid att jag viste vilka vägar jag ville gå, men ...

Av Hemligt - 22 juni 2012 11:48

Hur ska man våga testa vilka vägar att vandra. Vilka ska bära vägen fram. Med den tunga ryggsäcken man bära. Allt som man gått genom tynger, allt går i huvudet om och om igen. Varför skall det bli så. Hur ska jag kunna ändra på mitt sätt at...

Presentation

Poesis lingua est amori

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards